"لاهیجان دیار کهن" در گالری استاد محجوبی برگزار شد

اولین نمایشگاه سراسری گردشگری در شهر پر جاذبه استان گیلان "لاهیجان" برگزار شد. این نمایشگاه دوم دی ماه 95 در گالری استاد حسین محجوبی با همکاری اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان تحت عنوان "لاهیجان دیار کهن" به مدت یک هفته برگزار شده است.

از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه معرفی فرهنگ، سنن، بافت اقلیمی و صنایع دستی هر شهر و همچنین جذب توریست و ایجاد اشتغال زایی برای ساکنین محترم آن شهرستان و استانهایی که این نمایشگاه در آن برگزار خواهد شد، است.

این رویداد می تواند گامی بسیار بزرگ جهت شناخت بیشتر فرهنگ کشور ایران باشد، این هنرمندان تحت نظر استاد امیر احدی آثار خود را در این راستا خلق کرده‌ اند و دومین نمایشگاه در شهر زیبای رشت به زودی برگزار خواهد شد.

از ویژگی های خاص این نمایشگاه این است که آثار هنرمندان علاوه بر تابلو نقاشی، بصورت مفهومی نیز ارتباط مستقیم با مخاطبان خود دارد و مجری این طرح آموزشگاه پویندگان که بر گزار کننده اولین جشنواره رنگ صلح در برج میلاد تهران در تابستان امسال برگزار شد، می باشد.

یکی از شرکت کنندگان این نمایشگاه نفر دوم جشنواره رنگ صلح بانوی هنرمند "مستانه قوی پنجه" نیز در این نمایشگاه حضور دارند، سایر هنرمندان سارا آصف، کیانا حسن زاده، مینا فرشاد منش، متین فکری فلاح و یاسمن نوروزنیا می باشند.

این نمایشگاه سراسری در شهرها و استانهای مختلف کشور بصورت رسمی برگزار خواهد شد و بعداز لاهیجان به شهر رشت در آستان گیلان خواهد رفت.

بهناز پورنگ از مسئولین برگزار کننده این نمایشگاه در مورد اهداف و برنامه های موسسه بیان کرد:

اولین نمایشگاه نقاشی لاهیجان دیار کهن به همت آموزشگاه هنرهای تجسمی پویندگان تدوین و برنامه‌ریزی شده است، این مجموعه هنری دارای دو شعبه، شعبه اصلی در تهران و شعبه دیگر در شهر زیبای لاهیجان مشغول به فعالیت می‌باشد.

مجموعه هنری پویندگان همواره با موضوعات خاص اجتماعی و فرهنگی نمایشگاه هاو جشنواره های متعددی را طراحی و برنامه‌ریزی داشته است، پرواز رنگهای 1و 2 در فرهنگسرای اشراق و برج میلاد تهران و همچنین جشنواره رنگ صلح (در سه گروه سنی) به مناسبت روز جهانی صلح در سطح کشور از کارنامه‌های کاری موفق این مجموعه هنری میباشد که از شهرهای دزفول، لاهیجان و تهران و با حضور اساتید بزرگوار استاد علی اکبر صادقی و حسین محجوبی منتخبانی نیز داشتیم.

وی در ادامه افزود:

نمایشگاه لاهیجان دیار کهن با هدف معرفی و آشنایی فرهنگ و سنن، بناهای تاریخی و میراث فرهنگی هر شهر و استان از کشور پهناور ایران شکل گرفت از ویژگی‌های خاص این نمایشگاه نقاشی علاوه بر معرفی هنرمندان جوان لاهیجانی و کار آفرینی برای این عزیزان و همچنین شناخت تاریخچه این شهر کهن میتوان به جذب توریست و گردشگر از نظر اقتصادی بسیار موثر و تاثیر گذار برای کسب درآمد و اشتغال زایی برای ساکنین فرهیخته لاهیجان اشاره کرد.

6 هنرمند لاهیجانی تحت نظر و هدایت استاد بزرگوار امیر احدی آموزش و مجموعه آثار خود را با توجه به فرهنگ شهر خود با تکنیک های رنگ و روغن و سیاه قلم بر روی بوم به تصویر کشیده اند، 35 تابلوی نقاشی به سبک رئال و به ابعاد 60*80 و 120*100 از بانوان هنرمند متین فکری فلاح، سارا آصف، مستانه قوی پنجه، مینا فرشاد منش، یاسمن نوروز نیا و کیانا حسن زاده در گالری استاد حسین محجوبی لاهیجان به نمایش گذاشته شد.

گروه هنری پویندگان در نظر دارد در آینده نزدیک در شهرها و استانهای مختلف کشور نمایشگاه های متعددی بر این مبنا در معرض دید عموم قرار دهد. همچنین جشنواره رنگ صلح 2 بصورت فراخوان در سال 96 اطلاع رسانی خواهد شد و قاصدک 2 را در روز ولادت بانوی بزرگوار حضرت فاطمه زهرا (ع) روز مادر برگزار خواهد کرد.

ایشان در انتها از حمایت دوستان بزرگوار، همراهان همیشگی بخصوص استاد امیر احدی و بانوی هنرمند سرکارخانم نگار نادری مدیریت اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان و سایر دوستان تشکر و قدر دانی نمود.

تصاویر از آقای علی قربانی

استاد امیر احدی

هنرمندان شرکت کنندگان در کنار استاد امیر احدی و سرکار خانم نگار نادری مدیریت اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان

logo-samandehi